Personvernerklæring og kjøpsbetingelser

Personvern

 

Vi respekterer din rett til privatliv. Personvern hos Corotop omfatter alle de rettigheter du har som beskytter ditt privatliv når vi behandler dine personopplysninger. 

Corotop overholder personvernreglene og du kan stole på at vi behandler dine personopplysninger sikkert. Kundefokus og kvalitet er hjørnesteinen i alt vi gjør. 

Hvorfor samler vi inn personopplysninger? 

Corotop samler inn personopplysninger for å drive virksomheten og for å utvikle våre produkter og tjenester. Corotop bruker personopplysninger for å kunne følge opp kundeforhold, for markedsføringsformål og for å videreutvikle kundeopplevelsen og våre digitale tjenester.

 

Hvor samler Corotop inn personopplysninger fra? 

Corotop samler hovedsakelig inn personopplysninger fra kundene selv, for eksempel navn, adresser, e-post-adresser og annen basisinformasjon.

 

Personvernerklæringer 

Se Personvernerklæringer Byggtrade AS 

Hvordan kan jeg sjekke mine personopplysninger? 

Du har til enhver tid rett til å sjekke hvilke personopplysninger om deg vi behandler. Du kan henvende deg til Corotop gjennom post@corotop.no 

 

  

  

Opplysninger som innhentes 

Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.corotop.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester. 

  

  

Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre? 

Vår ehandelsplattform er levert av WordPress/Woocomerce og data lagres i deres skytjenester. 

  

Underleverandører 

  

Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres 

  

  

Klarna: 

Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt. 

  

Gsuite by Google: 

Gsuite by Google benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter (G Disk). Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos Gsuite by Google. 

  

  

Mailchimp: 

Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailchimp. 

  

Google Analytics: 

Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres. 

  

VISMA: 

Visma er vårt regnskapssystem og data nødvendig for bokføring lagres her. Typisk Navn/adresse/ordrer/faktura. 

  

Adyen: 

Om en betaler med Visa eller Mastercard i vår fysiske butikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til Adyen for behandling av betalingen. 

  

Bring: 

Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse. 

  

Kommunikasjon gjennom e-post og sms 

Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til. 

  

Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene. 

  

Innsyn og retting 

  

Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til privacy@gdpr.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven. 

  

Oppbevaring og sletting 

Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer. 

  

  

Informasjon om bruk av informasjonskapsler. 

En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin. 

Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder. 

  

Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år. 

Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes. 

  

Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester 

Bruk av våre butikkløsninger 

Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere. 

  

  

Bruk av Klarna Checkout 

Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/. 

  

  

Google Analytics 

Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk. 

  

Google Adwords 

Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster. 

  

Facebook Pixel 

Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster. 

  

Samtykke i bruk av informasjonskapsler 

I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser. 

Kjøpsbetingelser

Betingelser 

Priser og sortiment 

Corotop tar forbehold om trykk- skrive- og systemfeil som kan gi feil visning av produktet, prisen, lagerbeholdning og lignende. 

Frakt kan tilkomme på bestillingsvarer, så ta kontakt med butikk. 

Alle priser på nettsiden er inkludert MVA.

 

 

 Standard salgsbetingelser for kjøp på corotop.no

 

 

1.    Innledning 

Disse salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg til forbruker på Corotop.no. Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og markedsføringsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

 

 

2.    Partene 

Byggtrade AS (Corotop Norge) har organisasjonsnummer 927 151 294.

Selger er det Corotop.no der en vare er kjøpt fra, og betegnes som «Corotop», «Byggtrade AS» eller «vi». 

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen og betegnes som «kjøper» eller «du».

 

 

3.    Avtaleinngåelse 

Avtalen er bindende når du har fullført bestillingen på Corotop.no.   

Ved bestillinger sender vi deg en ordrebekreftelse. Du plikter å straks kontrollere ordrebekreftelsen, herunder med hensyn til varetype, priser og mengde, og meddele eventuelle feil omgående. Ved feil utsteder vi en ny korrekt ordrebekreftelse.

 

 

4.    Betaling 

Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen plukkes/sendes. 

Ved betaling med faktura, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

 

 

5.    Angrerett 

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan du angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.  

Du må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytids- dag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev). 

Angrefristen begynner å løpe: 

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. 

  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt. 

Vi vil tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi fikk melding om din beslutning om å benytte angreretten. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene fra deg, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

 

 

Angreretten gjelder ikke 

  • levering av varer som på grunn av sin art blandes med andre varer etter levering på en slik måte at de ikke kan skilles fra hverandre 

  • levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato 

  • levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg 

  • levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering

     

6.    Åpent kjøp 

I tillegg til angrerett gjelder Corotops alminnelige regler åpent. 

For kjøp av lagervarer gjelder åpent kjøp i 14 dager, forutsatt at varen er ubrukt og at vare og emballasje er uskadet. 

Åpent kjøp innebærer at du kan returnere varen til Corotop og få pengene tilbake mot å fremvise kvittering. Eventuelle retur- /transportkostnader dekkes av deg. Det gjelder ikke åpent kjøp for bestilte eller spesialtilvirkede varer eller varer som ikke er lagerført.

 

 

7.    Levering 

Varene leveres normalt på 1 til 5 virkedager etter bestilling. 
Ved forsinkelse utover dette kontakter vi deg informerer deg om når det kan leveres. 

Der varene transporteres/hjemleveres, går risikoen over til deg ved levering på avtalt sted. Dersom du ikke er til stede ved levering, anses varen for levert når varen er satt på leveringsadressen. 

Varene leveres på bakkenivå på nærmeste kjørbare vei på leveringsadressen. Kunden må inspisere leveransen ved levering, og anmerke eventuelle synlige transportskader.  

Uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur av gjeldende ordre.

 

 

8.    Forsinkelse 

Dersom det foreligger forsinkelse i henhold til forbrukerkjøpsloven, kan du holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra Corotop dersom vilkårene i loven er oppfylt. 

Ved krav knyttet til forsinkelse bør meldingen være skriftlig (for eksempel e-post).

 

 

Oppfyllelse 

Du kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra Corotop. Du kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Corotop ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Corotop at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at Corotop oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan du likevel kreve oppfyllelse. Du taper din rett til å kreve oppfyllelse om du venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

 

Heving 

Dersom Corotop ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal du oppfordre Corotop til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Corotop ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet. Krav om heving må gjøres gjeldende innen rimelig tid.

 

 

Erstatning 

Du kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen i den grad dette følger av forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Corotop godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor sin kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

 

 

9.    Mangel ved varen 

Du skal undersøke varene omgående etter mottak/levering og alltid før montering/bruk. Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Corotop melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 60 dager fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. 

Corotop er ikke ansvarlig for skade eller tap som oppstår når instruksjoner eller bruksanvisninger ikke følges eller ved bruk av tilbehør som ikke er godkjent, ved forsømt vedlikehold, ved uforsvarlig oppbevaring, behandling og/eller feilaktige montering. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven dersom vilkårene i loven er oppfylt holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Byggmakker. 

Reklamasjon til Corotop bør være skriftlig (for eksempel e-post).

 

 

Retting eller omlevering 

Ved mangler kan du kreve retting av mangelen eller omlevering. Corotop kan likevel motsette seg kravet dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Corotop urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Corotop har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. 

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Corotop, betaler Corotop ikke disse utgiftene. 

Dersom Corotop foretar utbedring og det viser seg at det ikke var en mangel, skal du betale Corotops kostnader til utbedring og feilsøking, forutsatt at du er gjort uttrykkelig oppmerksom på dette.

 

 

Prisavslag 

Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at prisavslaget svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

 

 

Heving 

Dersom varen ikke blir rettet eller omlevert, kan du i stedet for prisavslag heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. 

10.  Corotops rettigheter ved kjøperens mislighold 

Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene dine etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Corotop eller forhold på Corotops side, kan Corotop i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Byggmakker vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

 

 

Oppfyllelse 

Corotop kan fastholde kjøpet og kreve at du betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper Corotop sin rett dersom Corotop venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

 

Heving 

Corotop kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra din side. Fastsetter Corotop en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og du ikke betaler innen denne fristen, kan Corotop heve kjøpet.

 

 

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr 

Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Corotop kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Du kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven. 

 

 

11.  Undersøkelsesplikt 

Du oppfordres til å kontrollere dokumenter og opplysninger knyttet til handelen for å unngå feil og misforståelser og melde fra til Corotop dersom du oppdager feil eller uklarheter.

 

 

12.  Personopplysninger 

I forbindelse med bestilling og kjøp oppgir du personopplysninger slik som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.  Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Corotop. Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Se mer i Corotops retningslinjer for personvern. 

 

 

14. Konfliktløsning 

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.  

Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00  eller www.forbrukerradet.no. 

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr. 

 

 

Byggtrade AS personvernserklæring

Personvernerklæring
Byggtrade AS

Denne personvernerklæringen omfatter behandling av personopplysninger knyttet til Corotop som del av Byggtrade AS.

1. Behandlingsansvarlig

Behandlingsansvarlig er:

Byggtrade AS
Øygarden 7
4790 Lillesand

Henvendelser angående behandling av personopplysninger kan sendes til post@corotop.no

2. Hvilke typer personopplysninger behandler vi?

Vi behandler følgende personopplysninger:

  • Navn og kontaktopplysninger hos privatpersoner, slik som adresse, telefonnummer, e-postadresse og betalingsinformasjon
  • Navn og kontaktopplysninger hos samarbeidspartnere, slik som adresse, telefonnummer og e-postadresse, samt stilling, tittel og ansvarsområde for kontaktpersoner og personopplysninger knyttet til administrasjon og oppfølging av slike forhold. Enkeltmannsforetaks organisasjonsnummer
  • Brukerrettigheter og innstillinger for kontoer på internett,
  • Kunders samtykke til markedsføring og personalisering, samt reservasjon mot markedsføring per e-post
  • Geolokasjon og IP-adresser

3. Hvilke formål behandler vi personopplysninger for?

Vi behandler navn og kontaktopplysninger når kunden bruker funksjonen nettbutikk. Disse dataene sendes til aktuelt lager som tar imot og fullfører ordren.

Vi samler inn e-postadresser, telefonnumre og samtykker til utsendelse av nyhetsbrev.

Vi behandler personopplysninger knyttet til kontaktpersonen hos samarbeidspartnere for å kunne etablere og videreutvikle samarbeidsforholdet. På «min side» kan den registrerte administrere sine brukerinnstillinger og data, herunder melde seg av eller på nyhetsbrev. Behandling av personopplysninger er nødvendig for å kunne oppfylle kontraktaktuelle forpliktelser og for å ivareta legitime interesser hos behandlingsansvarlig.

Byggtrade AS eier Corotop Norge og driver nettbutikken i henhold til Byggtrades rettigheter og etter gjeldende lovgivning. Byggtrade AS har en legitim interesse i å videreutvikle nettbutikken og sikre at butikkens tjenester er av høy kvalitet, og i denne sammenheng er det nødvendig å samle inn og behandle personopplysninger.

4. Lagring av personopplysninger

Slik lagres personopplysninger i forbindelse med tjenestene våre:

  • Informasjon knyttet til markedsutsendelser lagres så lenge samtykke foreligger.
  • Personopplysningene til kontaktpersonen til samarbeidsparter lagres så lenge han eller hun er kontaktperson, og deretter i tre måneder etter at vi har fått varsel om at vedkommende ikke lenger er kontaktperson.
  • Personopplysninger i regnskapsdokumentasjon, lagres ut året og deretter i fem påfølgende år.

5. Faktorer som har innvirkning på behandlingen av personopplysninger

Vi kan forsikre deg om at personopplysningene dine er godt beskyttet under behandlingen, både i lokalene og systemene våre. Lokalene der personopplysningene behandles, har systemer for tilgangskontroll.

Etter den innledende behandlingen blir fysiske dokumenter som inneholder personopplysninger, lagret på en sikker måte. Bare medarbeidere i Byggtrade AS eller medarbeidere i en bedrift som er utpekt av og jobber på vegne av Byggtrade AS, har rett til å behandle fysiske dokumenter med kundeopplysninger.

De samme begrensningene gjelder retten til å bruke informasjonssystemer som inneholder personopplysninger. Brukerne har ulikt tilgangsnivå og kan bare oppdatere og se personopplysningene de må ha tilgang til for å kunne utføre de aktuelle arbeidsoppgavene. Hver enkelt bruker har sin egen ID og sitt eget passord. En brannmur beskytter informasjonssystemet mot uautorisert tilgang.

Vi lærer opp medarbeiderne våre og sørger også for at våre samarbeidspartnerne har forståelse for personopplysningers konfidensielle natur og for sikker behandling. Ved brudd iverksetter vi sanksjoner.

Hvis personopplysningene dine skulle komme på avveie til tross for disse sikkerhetstiltakene, er det en viss fare for at du utsettes for identitetstyveri. Dette er et risikomoment knyttet til alle tjenester som omfatter personopplysninger. Hvis du skulle oppleve dette, kommer vi umiddelbart til å foreta undersøkelser med tanke på å løse saken og forebygge skadevirkninger. Ved et sikkerhetsbrudd varsler vi deg og relevante myndigheter i tråd med lovgivningen.

6. Hvilke rettigheter har du?

Innsyn: Hvis vi behandler personopplysninger som tilhører deg, har du rett til å bli informert og motta en kopi av disse personopplysningene. Hvis vi ikke behandler personopplysningene dine, har du også rett til å få dette bekreftet.

Korrigering: Du har rett til å korrigere eller supplere personopplysninger som inneholder feil eller er ufullstendige med hensyn til formålet med behandlingen.

Sletting: Du har rett til å få slettet personopplysningene dine i tråd med personvernforordningen. Eksempler er at personopplysningene dine ikke lenger er nødvendige for formålet for innsamlingen eller behandlingen, at personopplysningene dine ikke er behandlet i tråd med lovgivningen, eller at du har trukket tilbake samtykket til at personopplysningene dine behandles og det ikke lenger er rettslig grunnlag for å lagre opplysningene.

Begrensing av behandlingen: Du har rett til å få begrenset behandlingen av personopplysningene dine i tråd med personvernforordningen. Eksempler er at du bestrider at personopplysningene er korrekte, at behandlingen er i strid med lovgivningen og du ber om at bruken av personopplysningene begrenses i stedet for at de slettes, eller at behandlingsansvarlig ikke lenger har behov for personopplysningene til formålet med behandlingen, men du selv har behov for personopplysningene i forbindelse med fremsettelse, utøvelse eller forsvar av et juridisk krav.

Innsigelse: Du kan av personlig årsaker motsette deg behandling av personopplysningene dine selv om behandlingen hos behandlingsansvarlig eller en tredjepart samsvarer med personvernforordningen. Deretter kan behandlingsansvarlig ikke lenger behandle personopplysningene, med mindre behandlingsansvarlig kan dokumentere et rettmessig grunnlag for behandlingen som veier tyngre enn den registrertes interesser, rettigheter og friheter, eller som er nødvendig for fremsettelse, utøvelse eller forsvar av et rettslig krav. I tillegg kan du når som helst motsette deg at personopplysningene dine benyttes i forbindelse med direkte markedsføring.

7. Hvordan benytter du deg av rettighetene dine?

Du kan sende forespørselen til post@corotop.no. I så fall bekrefter vi identiteten din etter at vi har mottatt e-posten.

8. Informasjon om mottakerne av personopplysninger

Som behandlingsansvarlig behandler Byggtrade selv personopplysninger, men samarbeider også med ulike tjenesteleverandører. Vi står ansvarlig for aktiviteten til samarbeidspartnere knyttet til behandling av personopplysninger, og vi velger samarbeidspartnerne våre med omhu. Eksempler på områder der vi benytter tjenesteleverandører:

  • IT
  • Logistikk
  • Markedsføring
  • Kundeservice

Ettersom personell i India knyttet til IT-samarbeidspartneren vår har tilgang til personopplysninger, omfattes behandlingen av personopplysninger av bestemmelser for overføring utenfor EU og EØS. Overføringen av personopplysninger skjer i henhold til kontrakten vi har inngått med tjenesteleverandøren, og denne kontrakten samsvarer med Europakommisjonens standardkontrakter. Her finner du standardkontraktene: EU standardkontrakt

Visse myndigheter kan også ha rett til innsyn i personopplysningene. Eksempler på slike myndigheter er politiet, tollvesenet samt grensekontroll- og skattemyndigheter.

9. Retten til å klage

Hvis du mener at behandlingen vår av personopplysningene dine er i strid med personvernforordningen, kan du klage til tilsynsmyndigheten i EU/EØS-medlemslandet der du bor eller jobber (f.eks. Datatilsynet), eller der det påståtte bruddet på personvernforordningen har funnet sted.

Klagemuligheten som er beskrevet ovenfor, begrenser ikke mulighetene dine til å benytte deg av administrative tiltak eller rettsmidler du har tilgang til.

10. Informasjon om profilering og automatiserte beslutninger

Vi bruker ikke personopplysninger til profilering eller automatiserte beslutninger.

11. Bruk av personopplysninger til andre formål

Vi behandler ikke personopplysningene dine for andre formål enn dem som er beskrevet i dette dokumentet. Hvis det skulle komme til nye formål for behandlingen på et senere tidspunkt, varsler vi deg om endringen og det rettslige grunnlaget for behandlingen. Ved behov ber vi om ditt samtykke til behandling av personopplysningene for det nye formålet.

12. Personopplysninger som er samlet inn fra andre kilder enn deg

Vi benytter offentlige kilder for å finne frem til samarbeidspartnere. For øvrig samles personopplysninger inn kun fra deg.

 

13. Utdypende informasjon

Opplysninger som innhentes

Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.corotop.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.

 

Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?

Vår ehandelsplattform er levert av Mystore.no AS og data lagres i deres skytjenester hos Amazon Cloud Services(AWS) sitt datasenter i Irland.

 

Underleverandører

Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres

 

Vipps:

Om en betaler med Vipps i nettbutikken (eller vår fysiske butikk) vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.

 

Klarna:

Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.

 

Gsuite by Google:

Gsuite by Google benyttes blant annet til håndtering av e-post, dokumenter (G Disk). Informasjon lagres i disse systemene og e-postkorrespondanse eller dokumenter kan være lagret hos Gsuite by Google.

 

Zendesk:

Zendesk er vårt system for å håndtere e-post og chat korrespondanse. Alle innkommende og utgående e-poster samt chat-dialoger lagres hos Zendesk.

 

Mailchimp:

Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailchimp.

 

Google Analytics:

Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.

 

VISMA:

Visma er vårt regnskapssystem og data nødvendig for bokføring lagres her. Typisk Navn/adresse/ordrer/faktura.

 

Adyen:

Om en betaler med Visa eller Mastercard i vår fysiske butikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til Adyen for behandling av betalingen.

 

Logistra:

Logistra er vår leverandør av EDI-løsning. Når du handler i vår nettbutikk så vil informasjon som navn, telefonnummer og adresse deles med Logistra for utskrift av fraktbrev og transport-etiketter.

 

Bring:

Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.

 

14. Informasjon om bruk av informasjonskapsler

En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.

Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.

Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.

Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.

 

Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester

Bruk av våre butikkløsninger

Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.

 

Bruk av Klarna Checkout

Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/.

 

Zendesk Chat

På våre nettsider tilbyr vi en chatløsning fra Zendesk. Zendesk benytter informasjonskapsler for å identifisere en økt og din bruker-id.

 

Google Analytics

Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.

 

Google Adwords

Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.

 

Facebook Pixel

Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.

Samtykke i bruk av informasjonskapsler

I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.

Standard salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser
for forbrukerkjøp

1.    Innledning

Disse salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg til forbrukere. Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven og markedsføringsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

2.    Partene

Selger er Byggtrade AS, og betegnes som «Corotop», «Byggtrade» eller «vi».

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, eller i fravær av bestilling betaler varene, og betegnes som «kjøper» eller «du».

3.    Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når du har gitt din bestilling til Corotop, eller dersom det ikke foreligger bestilling, når varene er betalt.

Ved bestillinger sender vi deg en ordrebekreftelse. Du plikter å kontrollere ordrebekreftelsen, herunder med hensyn til varetype, priser og mengde, og meddele eventuelle feil omgående. Ved feil utsteder vi en ny korrekt ordrebekreftelse. Dersom du ikke har meldt fra om feil innen 2 dager, anses du å ha kontrollert og godkjent innholdet.

4.    Pris og betaling

Det er prisene på bestillingstidspunktet som gjelder hvis annet ikke er avtalt. Betalingsbetingelser er pr. kontant ved henting eller levering, dersom annet ikke er avtalt.

Ved bestillinger kan Corotop kreve forskuddsbetaling av hele eller deler av beløpet. Dersom noe annet ikke er avtalt skal du betale 30% på forskudd.  

Corotop har etter pantelovens §3-14 og §3-22 salgspant i de leverte varer inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er fullt betalt. Corotop har rett å ta varene tilbake hvis betalingsfristen ikke overholdes.

5.    Åpent kjøp

For kjøp av lagervarer gjelder åpent kjøp i 14 dager, forutsatt at varen er ubrukt og at vare og emballasje er uskadet.

Åpent kjøp innebærer at du kan returnere varen i Corotop og få pengene tilbake mot å fremvise kvittering. Det gjelder ikke åpent kjøp for bestilte eller spesialtilvirkede varer eller varer som ikke er lagerført.

6.    Levering

Der det er inngått avtale med Corotop om transport/hjemlevering, går risikoen over til deg ved levering på avtalt sted. Dersom du ikke er til stede ved levering, anses varen for levert når varen er satt på avtalt sted.

7.    Forsinkelse

Dersom det foreligger forsinkelse i henhold til forbrukerkjøpsloven, kan du holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra Byggmakker dersom vilkårene i loven er oppfylt.

Ved krav knyttet til forsinkelse bør meldingen være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Du kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra Corotop. Du kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Corotop ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Corotop at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at Corotop oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan du likevel kreve oppfyllelse. Du taper din rett til å kreve oppfyllelse om du venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom Corotop ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal du oppfordre Corotop til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Corotop ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet. Krav om heving må gjøres gjeldende innen rimelig tid.

Erstatning

Du kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen i den grad dette følger av forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Corotop godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor sin kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

8.    Mangel ved varen

Du skal undersøke varene omgående etter mottak/levering og alltid før montering/bruk. Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Corotop melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Corotop er ikke ansvarlig for skade eller tap som oppstår når instruksjoner eller bruksanvisninger ikke følges eller ved bruk av tilbehør som ikke er godkjent, ved forsømt vedlikehold, ved uforsvarlig oppbevaring, behandling og/eller feilaktige montering.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven dersom vilkårene i loven er oppfylt holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Corotop.

Reklamasjon til Corotop bør være skriftlig (for eksempel e-post).

Retting eller omlevering

Ved mangler kan du kreve retting av mangelen eller omlevering. Corotop kan likevel motsette seg kravet dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Corotop urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Corotop har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Corotop, betaler Corotop ikke disse utgiftene.

Dersom Corotop foretar utbedring og det viser seg at det ikke var en mangel, skal du betale Corotops kostnader til utbedring og feilsøking, forutsatt at du er gjort uttrykkelig oppmerksom på dette.

Prisavslag

Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at prisavslaget svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke blir rettet eller omlevert, kan du i stedet for prisavslag heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

9.    Corotops rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene dine etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Corotop eller forhold på Corotops side, kan Corotop i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Corotop vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Corotop kan fastholde kjøpet og kreve at du betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper Byggmakker sin rett dersom Corotop venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Corotop kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra din side. Fastsetter Corotop en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og du ikke betaler innen denne fristen, kan Corotop heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Corotop kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Du kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

10.  Uavhentede varer

Corotop sender deg en melding når varen er klar for henting. Hvis du ikke henter varen innen 14 dager etter meldingen må Corotop frigjøre lagerplass og har derfor rett til å foreta nødvendige tiltak, slik som å selge varen til andre kunder eller returnere varen til leverandør der dette er mulig. Dersom slike tiltak ikke er aktuelt (for eksempel for spesialtilvirkede varer), eller der varen ikke blir solgt i løpet av 30 dager, har Corotop rett til i stedet å kaste varen. Du er i så fall forpliktet til å betale fullt ut for varen. For varer som ikke forhåndsbetalt, vil Corotop i slike tilfeller fakturere deg for utestående beløp.

11.  Undersøkelsesplikt

Du oppfordres til å kontrollere dokumenter og opplysninger knyttet til handelen for å unngå feil og misforståelser og melde fra til Corotop dersom du oppdager feil eller uklarheter.

12.  Personopplysninger

I forbindelse med bestilling og kjøp oppgir du personopplysninger slik som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.  Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Byggtrade AS. Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Se mer i Corotops retningslinjer for personvern.

0
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

Browse Products

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å sikre at du får den beste opplevelsen på nettstedet vårt