Betingelser
Priser og sortiment
Corotop tar forbehold om trykk- skrive- og systemfeil som kan gi feil visning av produktet, prisen, lagerbeholdning og lignende.
Frakt kan tilkomme på bestillingsvarer, så ta kontakt med butikk.
Alle priser på nettsiden er inkludert MVA.
Standard salgsbetingelser for kjøp på corotop.no
1. Innledning
Disse salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg til forbruker på Corotop.no. Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og markedsføringsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
2. Partene
Byggtrade AS (Corotop Norge) har organisasjonsnummer 931 541 463.
Selger er det Corotop.no der en vare er kjøpt fra, og betegnes som «Corotop», «Byggtrade AS» eller «vi».
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen og betegnes som «kjøper» eller «du».
3. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når du har fullført bestillingen på Corotop.no.
Ved bestillinger sender vi deg en ordrebekreftelse. Du plikter å straks kontrollere ordrebekreftelsen, herunder med hensyn til varetype, priser og mengde, og meddele eventuelle feil omgående. Ved feil utsteder vi en ny korrekt ordrebekreftelse.
4. Betaling
Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen plukkes/sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
5. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan du angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Du må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytids- dag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
Vi vil tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi fikk melding om din beslutning om å benytte angreretten. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene fra deg, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Angreretten gjelder ikke
6. Åpent kjøp
I tillegg til angrerett gjelder Corotops alminnelige regler åpent.
For kjøp av lagervarer gjelder åpent kjøp i 14 dager, forutsatt at varen er ubrukt og at vare og emballasje er uskadet.
Åpent kjøp innebærer at du kan returnere varen til Corotop og få pengene tilbake mot å fremvise kvittering. Eventuelle retur- /transportkostnader dekkes av deg. Det gjelder ikke åpent kjøp for bestilte eller spesialtilvirkede varer eller varer som ikke er lagerført.
7. Levering
Varene leveres normalt på 1 til 5 virkedager etter bestilling.
Ved forsinkelse utover dette kontakter vi deg informerer deg om når det kan leveres.
Der varene transporteres/hjemleveres, går risikoen over til deg ved levering på avtalt sted. Dersom du ikke er til stede ved levering, anses varen for levert når varen er satt på leveringsadressen.
Varene leveres på bakkenivå på nærmeste kjørbare vei på leveringsadressen. Kunden må inspisere leveransen ved levering, og anmerke eventuelle synlige transportskader.
Uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur av gjeldende ordre.
8. Forsinkelse
Dersom det foreligger forsinkelse i henhold til forbrukerkjøpsloven, kan du holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra Corotop dersom vilkårene i loven er oppfylt.
Ved krav knyttet til forsinkelse bør meldingen være skriftlig (for eksempel e-post).
Oppfyllelse
Du kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra Corotop. Du kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Corotop ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Corotop at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at Corotop oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan du likevel kreve oppfyllelse. Du taper din rett til å kreve oppfyllelse om du venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Dersom Corotop ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal du oppfordre Corotop til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Corotop ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet. Krav om heving må gjøres gjeldende innen rimelig tid.
Erstatning
Du kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen i den grad dette følger av forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Corotop godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor sin kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
9. Mangel ved varen
Du skal undersøke varene omgående etter mottak/levering og alltid før montering/bruk. Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Corotop melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 60 dager fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Corotop er ikke ansvarlig for skade eller tap som oppstår når instruksjoner eller bruksanvisninger ikke følges eller ved bruk av tilbehør som ikke er godkjent, ved forsømt vedlikehold, ved uforsvarlig oppbevaring, behandling og/eller feilaktige montering.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven dersom vilkårene i loven er oppfylt holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Byggmakker.
Reklamasjon til Corotop bør være skriftlig (for eksempel e-post).
Retting eller omlevering
Ved mangler kan du kreve retting av mangelen eller omlevering. Corotop kan likevel motsette seg kravet dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Corotop urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Corotop har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Corotop, betaler Corotop ikke disse utgiftene.
Dersom Corotop foretar utbedring og det viser seg at det ikke var en mangel, skal du betale Corotops kostnader til utbedring og feilsøking, forutsatt at du er gjort uttrykkelig oppmerksom på dette.
Prisavslag
Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at prisavslaget svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke blir rettet eller omlevert, kan du i stedet for prisavslag heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
10. Corotops rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene dine etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Corotop eller forhold på Corotops side, kan Corotop i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Byggmakker vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Corotop kan fastholde kjøpet og kreve at du betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper Corotop sin rett dersom Corotop venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Corotop kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra din side. Fastsetter Corotop en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og du ikke betaler innen denne fristen, kan Corotop heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Corotop kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Du kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
11. Undersøkelsesplikt
Du oppfordres til å kontrollere dokumenter og opplysninger knyttet til handelen for å unngå feil og misforståelser og melde fra til Corotop dersom du oppdager feil eller uklarheter.
12. Personopplysninger
I forbindelse med bestilling og kjøp oppgir du personopplysninger slik som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Corotop. Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Se mer i Corotops retningslinjer for personvern.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Standard salgsbetingelser
for forbrukerkjøp
1. Innledning
Disse salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg til forbrukere. Forbrukerkjøp reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven og markedsføringsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
2. Partene
Selger er Byggtrade AS, og betegnes som «Corotop», «Byggtrade» eller «vi».
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, eller i fravær av bestilling betaler varene, og betegnes som «kjøper» eller «du».
3. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når du har gitt din bestilling til Corotop, eller dersom det ikke foreligger bestilling, når varene er betalt.
Ved bestillinger sender vi deg en ordrebekreftelse. Du plikter å kontrollere ordrebekreftelsen, herunder med hensyn til varetype, priser og mengde, og meddele eventuelle feil omgående. Ved feil utsteder vi en ny korrekt ordrebekreftelse. Dersom du ikke har meldt fra om feil innen 2 dager, anses du å ha kontrollert og godkjent innholdet.
4. Pris og betaling
Det er prisene på bestillingstidspunktet som gjelder hvis annet ikke er avtalt. Betalingsbetingelser er pr. kontant ved henting eller levering, dersom annet ikke er avtalt.
Ved bestillinger kan Corotop kreve forskuddsbetaling av hele eller deler av beløpet. Dersom noe annet ikke er avtalt skal du betale 30% på forskudd.
Corotop har etter pantelovens §3-14 og §3-22 salgspant i de leverte varer inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er fullt betalt. Corotop har rett å ta varene tilbake hvis betalingsfristen ikke overholdes.
5. Åpent kjøp
For kjøp av lagervarer gjelder åpent kjøp i 14 dager, forutsatt at varen er ubrukt og at vare og emballasje er uskadet.
Åpent kjøp innebærer at du kan returnere varen i Corotop og få pengene tilbake mot å fremvise kvittering. Det gjelder ikke åpent kjøp for bestilte eller spesialtilvirkede varer eller varer som ikke er lagerført.
6. Levering
Der det er inngått avtale med Corotop om transport/hjemlevering, går risikoen over til deg ved levering på avtalt sted. Dersom du ikke er til stede ved levering, anses varen for levert når varen er satt på avtalt sted.
7. Forsinkelse
Dersom det foreligger forsinkelse i henhold til forbrukerkjøpsloven, kan du holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra Byggmakker dersom vilkårene i loven er oppfylt.
Ved krav knyttet til forsinkelse bør meldingen være skriftlig (for eksempel e-post).
Oppfyllelse
Du kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra Corotop. Du kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som Corotop ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Corotop at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at Corotop oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan du likevel kreve oppfyllelse. Du taper din rett til å kreve oppfyllelse om du venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Dersom Corotop ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal du oppfordre Corotop til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Corotop ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet. Krav om heving må gjøres gjeldende innen rimelig tid.
Erstatning
Du kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen i den grad dette følger av forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder imidlertid ikke dersom Corotop godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor sin kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
8. Mangel ved varen
Du skal undersøke varene omgående etter mottak/levering og alltid før montering/bruk. Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Corotop melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Corotop er ikke ansvarlig for skade eller tap som oppstår når instruksjoner eller bruksanvisninger ikke følges eller ved bruk av tilbehør som ikke er godkjent, ved forsømt vedlikehold, ved uforsvarlig oppbevaring, behandling og/eller feilaktige montering.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven dersom vilkårene i loven er oppfylt holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Corotop.
Reklamasjon til Corotop bør være skriftlig (for eksempel e-post).
Retting eller omlevering
Ved mangler kan du kreve retting av mangelen eller omlevering. Corotop kan likevel motsette seg kravet dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Corotop urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Corotop har som hovedregel ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Corotop, betaler Corotop ikke disse utgiftene.
Dersom Corotop foretar utbedring og det viser seg at det ikke var en mangel, skal du betale Corotops kostnader til utbedring og feilsøking, forutsatt at du er gjort uttrykkelig oppmerksom på dette.
Prisavslag
Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at prisavslaget svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke blir rettet eller omlevert, kan du i stedet for prisavslag heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
9. Corotops rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene dine etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Corotop eller forhold på Corotops side, kan Corotop i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Corotop vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Corotop kan fastholde kjøpet og kreve at du betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper Byggmakker sin rett dersom Corotop venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Corotop kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra din side. Fastsetter Corotop en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og du ikke betaler innen denne fristen, kan Corotop heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom du ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan Corotop kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Du kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
10. Uavhentede varer
Corotop sender deg en melding når varen er klar for henting. Hvis du ikke henter varen innen 14 dager etter meldingen må Corotop frigjøre lagerplass og har derfor rett til å foreta nødvendige tiltak, slik som å selge varen til andre kunder eller returnere varen til leverandør der dette er mulig. Dersom slike tiltak ikke er aktuelt (for eksempel for spesialtilvirkede varer), eller der varen ikke blir solgt i løpet av 30 dager, har Corotop rett til i stedet å kaste varen. Du er i så fall forpliktet til å betale fullt ut for varen. For varer som ikke forhåndsbetalt, vil Corotop i slike tilfeller fakturere deg for utestående beløp.
11. Undersøkelsesplikt
Du oppfordres til å kontrollere dokumenter og opplysninger knyttet til handelen for å unngå feil og misforståelser og melde fra til Corotop dersom du oppdager feil eller uklarheter.
12. Personopplysninger
I forbindelse med bestilling og kjøp oppgir du personopplysninger slik som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Byggtrade AS. Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Se mer i Corotops retningslinjer for personvern.
Nettbutikk utviklet av Webco AS
Corotop Norge er best på kvalitet og uslåelig på pris, og det skal lønne seg å være bevisst på
pris og kvalitet. Derfor har vi valgt og gi en del av vår fortjeneste ut i gavekort til
prosjektledere som handler hos oss. Når en prosjektleder har oppnådd nok bonuspoeng, kan
prosjektlederen ta ut et gavekort på reise eller velge å få rabatt på kjøp av produkter.
Her er våre regler:
Bonuspoengene kan brukes til å ta ut gavekort på reise. Gavekortet vil være fra et av Norges
reisebyrå som både tilbyr reiser og hotell (eks. Ving Norge AS eller Berg-Hansen Reisebureau
AS). Vi har flere trinn for å utløse bonuspoengene, de fungerer slik:
Trinn 1: 850 000 bonuspoeng – Gavekort på 5 000,- ink. mva.
Trinn 2: 1 700 000 bonuspoeng – Gavekort på 10 000,- ink. mva.
Trinn 3: 2 550 000 bonuspoeng – Gavekort på 15 000,- ink. mva.
Trinn 4: 3 400 000 bonuspoeng – Gavekort på 20 000,- ink. mva.
(Trinnene fortsetter videre med samme stigning)
Du kan selv velge hvor lenge du skal spare før du bruker bonuspoengene.
Det er også mulig å innløse bonuspoeng i rabatt, du kan selv velge akkurat hvor mange
bonuspoeng du vil bruke. Under funksjonen «konverter poeng til rabatt» kan du fylle inn hvor
mange bonuspoeng du ønsker å bruke til rabatt. Der kan du selv enkelt regne ut hvor mye
rabatt du får, uten at du forplikter deg til å omgjøre bonuspoengene. Først når du trykke «løs
inn» vil bonuspoengene bli omgjort til rabatt.
Det finnes også flere måter å tjene noen ekstra bonuspoeng:
Informasjon i forbindelse med overlevering av gavekort på reise
Dersom du omgjør bonuspoeng til gavekort, forbeholder Corotop Norge seg retten til å kunne
bruke relevant informasjon til markedsføring på vegne av Corotop Norge. Personopplysninger vil ikke bli delt. Navn og andre opplysninger vil aldri bli utgitt uten samtykke.
Når du har mottatt gavekortet ønsker vi gjerne at du sender oss et bilde med stort smil og
gavekortet i handen, som vi kan dele på våre sosiale medier med samtykke.
Vi setter pris på deling av et kult feriebilde, en god historie fra din ferie eller andre innlegg
som kan øke oppmerksomheten til Norges beste prosjektlederavtale med bonusordning.
Dersom du har noen spørsmål, ta kontakt med oss på vårt hovednummer 004793074215, eller
email: post@corotop.no
Ekstra informasjon: